۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

5آذر سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین

نزدیک به 30 سال از 5 آذر سال 58 می گذرد. از نگاه نگارنده هیچ جمله ایی به این اندازه تمام جنبه های بسیج را در خود نگنجانده است: بسيج لشگر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همة مجاهدان از اولين تا آخرين امضاء نموده‌اند. این جمله ی گرانبار یک اصل کلی می باشد. مشخص می کند بسیجی بود مکان، زمان، رنگ، زبان، نژاد و... نمی شناسد و هر انسان آزاده ایی که کارهای نیکو انجام دهد یک بسیجی است. همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند: بسياري از پيشرفتهاي كشور مرهون تفكر بسيجي است. در تفسیر این جمله باید گفت: هرکسی به اعتلای ایران عزیزمان می اندیشد و در این راستا تلاش های فداکارانه ایی انجام می دهد نیز بسیجی می باشد. در دهه ی 4 انقلاب که دهه ی (پیشرفت و عدالت) نام گرفته است؛ تمام تلاش بسیج باید تحقق هرچه بیشتر این اهداف باشد. ما باید امیدوارانه تلاش کنیم.

نگاهی کوتاه به بسیج

وقتی سخن ازبسیج است؛ سخن گفتن از مکارم اخلاقی، احسان و فداکاری جهاد و دفاع تولید ونواوری و به طور کلی سخن گفتن از تمام فضایل اخلاقی علمی و عملی یک ملت انقلابی است. وقتی می گوییم بسیج منظور ما یک نهاد خاص با یک سازمان اختصاصی نیست؛ بلکه فرهنگ و تفکری است که می تواند در هر فرد و سازمانی وجود داشته باشد. بنا براین بسیج نه یک تشکیلات اداری که یک تفکر و فرهنگ است.

بسیجی شاگرد امام خمینی است. همان که شخصیتی بزرگی که در برابر هجوم استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و اقدام مستقیم حزب بعث قرار گرفت وهشت سال جانانه کشور مکتب و ناموس خود را حفظ کرد وهمین امروز در زیر سایه ی مقام معظم رهبری آزادگی وآمادگی خود را فریاد می کشد: ای رهبر آزاده آماده ایم آماده- خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست . از همه مهمتر این که بسیج در نسلی جا نمانده است. در نسل جا نمی ماند وهمواره در همه نسل ها زنده و پویا ست. بسیج در خون ماست. بسیج در نهاد ماست و همیشه و همه جا همراه ماست.بسیج مولود بینش واگاهی انقلاب اسلامی است وبسیجی دیده بیدار عشق. امروز پنجم اذر ماه روزی است که امام خمینی (ره) آن را روز بسیج مستضعفان نام نهادند. ما دانشجویان از بسیجی بودن خود میبالیم.
نگارنده: هادی پور