۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

استقبال از مرگ برای نجات دانش آموز

پارسینه: السلام عليك يا فاطمه الزهرا، در سکوت حیرت افزای رسانه های خبری و حتی وزارتی که دایه ی اطلاع رسانی از معلم و نظام اموزشی را دارد و در حالی که سازمان های آ.پ خراسان رضوی،شمالی،جنوبی حتی خبری در این زمینه منتشر نساخته اند. معلم فداکاری از سرزمین خراسان با نثار جان خود درس ایثار و از خود گذشتگی را به ما آموخت. گوییا خراسان همیشه چنین بوده است. خبر غم انگیز، دردناک و متأثرکننده مهربان معلمی که حتی نام او نیز در هیاهوی سکوت رسانه ای گم شده است، بسیار تکان دهنده بود. روحش شاد و راهش پر رهرو . نثار روح پاکش صلوات می فرستیم و نوشته رسول عزیز را با هم می خوانیم:

معلم فداکار به خاطر نجات جان دختر دانش‌آموزدر سد کارده اطراف شهر مشهد به کام مرگ رفت 80 دختر دانش‌آموز یک مدرسه در مشهد روز پنجشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال‌جاریهمراه معلمان خود برای اردوی تفریحی به سد کارده در اطراف مشهدرفته بودند .دانش‌آموزان در کنار معلمانشان ناهار اردو را خوردند و در کنار سد مشغول قدم‌زدن بودند که ناگهان یکی از دختربچه‌ها به داخل رودخانه سقوط کرد. دانش‌آموزان با دیدن صحنه سقوط همکلاسی خود جیغ می‌کشیدند و از معلمان خود کمک می‌خواستند. همه وحشت‌زده بودند و دوستشان را در داخل آب می‌دیدند که در حال جدال با مرگ بود.

لحظات دلهره‌آوری برای دانش‌آموزان و معلمان بود تا اینکه 2 تن از آموزگاران به داخل رودخانه پریدند و به کمک دانش‌آموزی که در حال غرق شدن بود، رفتند. آنها به سختی دخترک را از آب بیرون کشیدند اما خود گرفتار امواج سیل‌آسا شدند. اهالی محل نیز با دیدن این صحنه به داخل آب پریدند تا دانش‌آموز و 2 معلم را نجات دهند. یکی از معلمان دختربچه را نجات داد اما خودش به کام مرگ تلخی فرو رفت.وقتی دانش‌آموز و یکی از آموزگاران وحشت‌زده از مرگ نجات یافتند ناباورانه به جست‌وجوی معلم دیگر پرداختند اما اثری از این آموزگار فداکار نبود.این خانم معلم 24 ساله به علت خفگی در آب جان سپرده بود.

هیچ‌کس باور نمی‌کرد. دانش‌آموزان بی‌اختیار اشک می‌ریختند. معلم جان دانش‌آموزش را از مرگ نجات داد اما خودش قربانی شد. ماموران جسد معلم فداکار را به پزشکی قانونی انتقال دادند تا پس از مراحل قانونی به خانواده‌اش تحویل دهند.

۱ نظر:

پژمان گفت...

بیچاره
تو تلویزین حتی یک بار هم پخش نکردند.

ارسال یک نظر

سلام دوست گرامی
نظرات شما هرچند نظر مخالف نیز محترم است پس شجاع باشید نظرتان را بگویید.