۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

سخنان تامل برانگیز هاشمی در خصوص زندان و تظاهرات خیابانی

هاشمی رفسنجانی روز گذشته در جمع برخی جوانان که گفته می شد اصلاح طلب بوده اند اظهاراتی داشتند که باعث شد برخی دلسوزان و علاقه مندان به ایشان، مجددا نگرانشان شوند.

به گزارش جهان اکبر هاشمی رفسنجانی بدون اشاره به اینکه در باره کدام جامعه و کدام زندانی صحبت می کنند گفته است: زندانی شدن افراد «دلسوز و منتقد»، منجر به بیداری مردم می‌شود و «سکوت» جامعه و مردم در خصوص مسائل سیاسی غیرقابل قبول است.

آقای هاشمی در دیدار با گروهی از جوانان اصلاح‌طلب گفته که زندانی شدن چهره‌های منتقد، موجب «آگاهی» مردم می‌شود که این مسئله در مجموع «سازنده» است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت در ادامه افزوده شدن به بازداشت‌ها را باعث این دانست تا عده قابل‌توجهی در هدف «ثابت قدم‌تر» شوند و «شک نباید کرد که این زندان رفتن‌ها در مجموع سازنده است.»

هاشمی رفسنجانی خطاب به جوانان حاضر در این دیدار گفته است: «جای دلسردی نیست، وقتی کسی وارد فعالیت سیاسی می‌شود، نباید فکر کند معادلات آن‌قدر ساده است که با چند راهپیمایی همه چیز حل می‌شود.»

وی در این دیدار همچنین خواست که «جوانان اصلاح‌طلب» در جهت آگاه کردن اقشار مختلف جامعه تلاش کرده و آگاهی‌های خود را مبنای تعقل و تحلیل خود قرار دهند.

هاشمی اظهار داشت: «کار برای مردم، زحمت و مرارت دارد و سختی‌های مسیر را باید تحمل کرد. مطمئن باشید کسانی که در زندان یک سیلی می‌زنند، به اندازه ۱۰ سیلی باید جوابگو باشند.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «بی‌تفاوتی» جامعه نسبت به مسائل سیاسی را «عیب» بسیار بزرگی دانست و گفت: «سکوت و بی‌تفاوتی مردم قابل قبول نیست.»

لازم به ذکر است هاشمی 2 روز گذشته نیز در دیدار جمعی از استانداران پیشین گفته بود: «حکومت‌ها در دنیای امروز به دنبال اقناع افکار عمومی هستند و دوران سرکوب و تحمیل پایان یافته ‌است.»
وی همچنین تاکید کرده بود که من هنوز به پیشنهاداتم در نماز جمعه اعتقاد دارم.