۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

در یک سال گذشته لبنیات در ایران '۴۵ درصد گران' شده است

به گفته آقای روستا، در سال گذشته قیمت فراورده های لبنی ۴۵ درصد افزایش داشته اما قیمت شیر خام ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است

سیروس روستا، رئیس هیات مدیره دامداران ایران اعلام کرد که قیمت فراورده های لبنی در یک سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

آقای روستا روز چهارشنبه ۵ خرداد (۲۶ مه) در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، با اعلام افزایش ۴۵ درصدی قیمت فراورده های لبنی نسبت به سال گذشته، خرید تضمینی شیر خام را راه حلی برای "بحران صنعت شیر ایران" دانست.

آقای روستا با اشاره به اینکه تولید شیر خام در ایران نیاز داخلی این کشور را تامین می کند، گفت که به دلیل امتناع کارخانه ها از خرید شیر به قیمت تضمین شده قبلی، صنعت شیر ایران دچار مشکل شده است و قیمت شیر خام با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت رو به رو بوده است.

او با انتقاد از "عدم نظارت" بر کارخانه های شیر و صنایع شیر گفت: "عدم نظارت تا به آنجا رسیده است که کارخانه داران واحد های لبنی محصولات خود را با درج عنوان شیر گاو به جای شیر خشک وارد بازار می کنند."

او همچنین از افزایش قاچاق شیر خشک از مبادی مرزی ایران به داخل این کشور انتقاد کردشیر.

در پی اعلام آغاز اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها از طرف دولت ایران، هشدارها درباره پیامدهای افزایش قیمت اقلامی مانند بنزین، گازوییل، آب، برق و نان افزایش یافته است.

بخش های تولیدی ایران روزهای دشواری را می گذرانند و این نگرانی وجود دارد که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، شرایط اقتصادی را دشوار تر کند.

۲ نظر:

reza گفت...

saass

ahmad گفت...

ای کاش ارزانتر می شد تا ما یکم بیشتر شیر می خوردیم.

ارسال یک نظر

سلام دوست گرامی
نظرات شما هرچند نظر مخالف نیز محترم است پس شجاع باشید نظرتان را بگویید.