۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

پیکر پاک هنرمند گیلانی، کیومرث ملک مطیعی به خاک سپرده شد!

پیکر زنده‌یاد کیومرث ملک‌مطیعی صبح امروز از مقابل تالار وحدت با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و هنردوستان تشییع شد.مید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر بیچاره، ابراهیم آبادی، بهروز بقایی، ملکه رنجبر، رضا بنفشه‌خواه، جلال پیشواییان، حسین خانی‌بیک، محمود جهان و فرزاد فرزین از جمله هنرمندان و مسئولین حاضر در مراسم بودند.

ملکه رنجبر در این مراسم گفت: «باور کنید به عشق و خاطر شما همه زندگی‌مان را گذراندیم. ما فقط به عشق شما کار می‌کنیم. من سال‌ها خدمتگزار وطنم بودم. کیومرث ملک‌مطیعی انسانی والا، خانواده‌دوست و مهربان بود. او آن‌قدر مهربان بود که نمی‌توانم برای او حدی قائل شوم. متأسفم که زنده ماندم و مرگ یکی از همکارانم را مشاهده می‌کنم.»

او در ادامه افزود: «این‌ها بودند که جان کندند تا هنر باقی بماند و الان در دنیا بدرخشد. در آن زمان ما را نمی‌پذیرفتند ولی ما ایستادیم، چون وطن‌مان را دوست داشتیم و همین است که الان هنر ما در دنیا می‌درخشد.»

دختر زنده‌یاد کیومرث ملک‌مطیعی در این مراسم گفت: «از آقایان ایرج راد، داود رشیدی، دهکردی و مدیریت خانه‌سینما تشکر کنم. مادر من صبورانه با حضور پدر و بدون حضور پدر ما را بزرگ کرد و از لحظه اول تا لحظه آخر کنار پدرم بود. همان‌طور که می‌دانید کنار هنرمند زندگی کردن سخت است. از مادرم برای تمام تلاش‌هایش تشکر می‌کنم.»

رضا بنفشه‌خواه هم که به تازگی برادرش را از دست داده در این مراسم، گفت: «همان‌طور که می‌دانید من یگانه برادرم را از دست دادم. شما باید عادت کنید کیوان ملک‌مطیعی و من را در مراسم‌ مختلف تنها ببینید.»

او افزود: «مگر می‌شود از یک شخصیت هنری با بیش از 60 سال سابقه کار کسی خاطره‌ای نداشته باشد. کامران ملک‌مطیعی بعد از فوت برادرم و قبل از فوت پدرش به من زنگ زد و تسلیت گفت. کامران به من گفت که یکی از عموهایم را از دست دادم. مواظب پدرم باش.»

بهروز بقایی بازیگر تئاتر و تلویزیون در این مراسم شعری به یاد کیومرث ملک‌مطیعی قرائت کرد و حسین خانی‌بیک هم در کلامی کوتاه گفت: «همه اعتبار هنرمندان به شما مردم است. همه هنرمندان شما را دوست دارند. شاید شما از همکاران ما دلواپس‌تر باشید. واقعا جمع هنرمندان با رفتن کیومرث ملک‌مطیعی داغدار شد.»

کامران ملک‌مطیعی فرزند این مرحوم متنی از خارج از کشور برای این مراسم فرستاده‌ بود که حسین قاسمی‌وند برای حضار قرائت کرد.

همچنین بسیج دانشجویی پیام نور املش، با قلبی آکنده از اندوه، درگذشت هنرمند محبوب کشورمان را به همه ی مردم خوب کشورمان بخصوص هنرمندان واقعی و خانواده آن زنده یاد تسلیت می گوید.