۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

روايتي از ديدار روحانيون مجلس با رهبر انقلاب

رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس گفت كه رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي اين مجمع بر لزوم رعايت شأن مجلس و توجه به ريل‌گذاري سياست‌ها تاكيد فرمودند.

به گزارش خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام محمد تقي رهبر نماينده اصفهان و رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس در حاشيه جلسه علني امروز در جمع خبرنگاران گزارشي در خصوص ديدار روز گذشته اعضاي اين مجمع با رهبر معظم انقلاب ارائه كرد.

وي تصريح كرد: در اين ديدار گزارشي از عملكرد دو ساله مجمع نمايندگان روحاني مجلس و فعاليت‌هاي روحانيون مجلس هشتم در حوز‌ه‌هاي مختلف ارائه شد و نمايندگان از رهنمودهاي مقام معظم رهبري بهره‌مند شدند.

رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس گفت:‌ در اين ديدار رهبر معظم انقلاب از برگزاري جلسه‌اي كه روح طلبگي بر آن حاكم است ابراز خرسندي فرمودند و از اقدامات صورت گرفته توسط روحانيون مجلس همچون ارتباط با حوزه‌هاي علميه و مسئولان اجرايي و همچنين موضع‌گيري‌ها در خصوص مسائل سياسي و فرهنگي و اجتماعي ابراز رضايت كردند.

حجت‌الاسلام رهبر افزود: در اين ديدار وي و حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابي فرد و حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي و حجت‌الاسلام مصباحي مقدم به طرح ديدگاه‌هاي خود پرداختند و تاكيد كردند مجلس هشتم مجلس اصولگرا و هم صدا با ولايت و رهبري و همراه و همدل دولت اصولگرا است.

وي اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر حفظ جايگاه مجلس و شأن نمايندگي ملت اهميت كار مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت و نهادي كه در راس امور قرار دارد را گوشزد فرمودند و تاكيد داشتند نمايندگان قدر فرصتي را كه براي خدمت پيدا كرده‌اند بدانند.

"مقام معظم رهبري خاطرنشان فرمودند: مجلس بايد به موضوعات جزئي و مشكلات حوزه‌هاي انتخابيه توجه داشته باشد و پاسخگوي مطالبات مردم باشد اما آنچه كه اهميت بيشتري دارد كلان‌نگري و ريل‌گذاري سياست‌ها را براي ساماندهي عموم در همه زمينه‌ها كه براي مجموعه كشور مفيد است.

رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس اظهار داشت: در اين ديدار رهبر معظم انقلاب از مصوبه كاهش تعرفه واردات خودروهاي خارجي و بي‌نظمي نمايندگان در تشكيل جلسات علني ابراز گلايه فرمودند و تاكيد داشتند نمايندگان بايد وظايف خود را با جديت انجام دهند و روحانيون مجلس به طور خاص بايد نظارت كامل داشته باشند تا تخلفي صورت نگيرد و در برابر تخلفات بايستند.

وي در عين حال گفت كه رهبر معظم انقلاب تاكيد داشتند ايستادگي در اجراي قانون به معني آن نيست كه همدلي ناديده گرفته شود و هر گاه اختلافي پيش آمد طرفين بايد با همدلي و تعامل اختلافات را رفع كرده و كوتاه آيند.

"مقام معظم رهبري توصيه فرمودند كه نمايندگان بايد ساده‌زيستي را رعايت كنند و براي خود امتياز ويژه نخواهند و هم در احولات شخصي و هم در انجام وظايف قانوني و راي دادن دقت كرده و مراقب باشند ".

رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند كه نمايندگان از هر جناحي كه هستند بايد به گونه‌اي عمل كنند كه اختلافي بوجود نيايد و مصالح نظام را در نظر بگيرند.

حجت‌الاسلام افزود: در فتنه اخير نظام و كشور ضربه خورد و هديه‌اي به دشمنان اسلام بود و رهبر معظم انقلاب با اشاره به اين فتنه تاكيد داشتند، بايد مراقب بود تا چنين حوادثي پيش نيايد.

وي به طرح حجاب و عفاف اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب خواهان نظارت اجتماعي از سوي دستگاه‌ها هستند و تاكيد فرمودند طرح حجاب و عفاف با نظر ايشان از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تدوين شده و همه دستگاه‌ها بايد در جهت اجراي آن گام بردارند.

رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس با اشاره به دغدغه‌هاي معظم انقلاب و روحانيون مجلس در خصوص مسائل فرهنگي، اظهار داشت: مقام معظم رهبري بر لزوم كار زيربنايي در فرهنگ تاكيد دارند اما فرمودند توجه به كار زيربنايي نبايد مانع برخورد با مسائل ضد فرهنگي شوند و حاكميت بايد امر به معروف و نهي از منكر را نصب‌العين قرار دهد.

حجت‌الاسلام رهبر با بيان اينكه در اين ديدار حجت‌الاسلام ابوترابي فرد گزارشي در خصوص قانون هدفمند كردن يارانه‌ها ارائه كرد، افزود: رهبر معظم انقلاب در اين زمينه توصيه‌هايي فرمودند و تاكيد كردند، اين جراحي بزرگ اقتصادي با همدلي و همكاري قوا بر اساس قانون انجام شود.

وي در پايان متذكر شد كه اين گلايه‌هاي معظم رهبر انقلاب در خصوص بي‌نظمي بيگانگان براي حضور در جلسات علني مجلس در جلسه غير علني صبح امروز خانه ملت به اطلاع نمايندگان رسيد و مقرر گرديد سازوكاري براي مقابله با اين بي‌نظمي‌ها اتخاذ شود
.