۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

آيت الله اميني:گراني در کشور غوغا مي کند

آيت الله اميني نسبت به بيکاري برخي از افراد تحصيلکرده درکشور ابراز نگراني کرد.

به گزارش آريا به نقل از مرکز خبر حوزه ،امام جمعه قم، طي سخناني در ديدار با اعضاي شوراي مرکزي و مسئولان کميته امدادامام خميني (ره) کشور، در با تاکيد بر لزوم توجه جدي مسئولان کشور به مساله اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهي تصريح کرد: بيکاري افرادتحصيل کرده در کشور واقعا رنج آور شده است ضمن آنکه متاسفانه درحال حاضر مشکل بيکاري درکشور جدي است.

وي همچنين با اظهار گلايه از رشد گراني و تورم درکشور خاطر نشان کرد:گراني در کشور غوغا مي کند و در اين ميان طبقات مرفه و متوسط جامعه مشکل چنداني در اين باره نخواهند داشت و در حقيقت طبقه مستضعف جامعه که به تعبير حضرت امام (ره) ولي نعمتان انقلاب هستند از گراني ها در سختي مي باشند.

آيت‌الله اميني يادآور شد: حضرت امام نسبت به رسيدگي به وضعيت قشر محروم جامعه اهتمام و عنايت خاصي داشتند، اما به نظر مي رسد پس ازگذشت سي و يک سال از پيروزي انقلاب با وجود همه کارهاي خوبي که شده هنوز آن طور که بايد و شايد نسبت به محرومان اقدام لازم صورت نگرفته است در حالي که ما فکر مي‌کرديم با تاکيدات ويژه حضرت امام (ره) وضعيت بهتر از اين ها شود.

وي همچنين گفت: در حالي که برخي از کشورهايي که نسبت به ما عقب‌تر بودند درطول سي سال به رشد خوبي رسيدند نبايد نسبت به وضع موجود دلخوش باشيم بلکه بايد سعي کنيم تا عيوب و اشتباهاتمان را بشناسيم و آن را رفع کنيم.

امام جمعه موقت همچنين اظهار داشت: خدمت به اقشار مستضعف جامعه از اين رو مهم است که ما مي دانيم همين اقشار محروم بودند که در پيروزي انقلاب اسلامي نقش اصلي را برعهده داشتند و درجنگ تحميلي هم خالصانه جان فشاني کردند.

وي افزود:همت و جديت شما در سال جاري که ازسوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال همت و کار مضاعف نام‌گذاري شده است بايد به سمت و سوي خدمت رساني بهتر به اقشار محروم جامعه باشد و اين را بدانيد که خداوند به شما اين توفيق را داده تا در اين جايگاه حساس به محرومين کشور خدمت کنيد.