۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

اگر ایران بود به نظر شما اینطوری می شد؟ قابل توجه بعضی ها

ماسیمو تارتاگلیا (Massimo Tartaglia) هنگامی که ماکت کلیسای میلان را به سوی سیلویو برلوسکنی پرتاب کرد و بینی او را شکست، از روی احساسات این کار را انجام داده بود.

به گزارش همشهری آنلاین از اشپیگل آنلاین از میلان گزارش داد، دادگاهی در میلان بر همین اساس متهم را از اتهام حمله عامدانه تبرئه کرد.


ارزیابی روانپزشکی نشان از آن دارد که تارتاگلیا "کاملا فاقد توانایی" حمله از پیش برنامه ریزی شده به نخست وزیر ایتالیا بوده است.


لوییزا ساوویا (Luisa Savoia)، قاضی دادگاه میلان به همین خاطر روز سه شنبه اعلام کرد متهم از نظر روانی مشکل دارد و وی را آزاد کرد. به این ترتیب پرونده این حمله بی سابقه که ماه دسامبر گذشته صورت گرفت، بسته شد.


قاضی فقط دو شرط برای تارتاگلیا گذاشته است: نخست اینکه وی باید یک سال در یک جامعه درمانی زندگی کند و در این مدت زیر نظر مقامات باشد. وی از حضور در راهپیمایی های عمومی منع شده است.


وکیل مدافع تارتاگلیا از این حکم ابراز رضایت کرد، زیرا برای موکل بهتر است که تحت درمان قرار گیرد.


این مرد 42 ساله 13 دسامبر پس از یک گردهمایی انتخاباتی، یک ماکت سوغاتی از کلیسای میلان را به صورت برلوسکنی پرتاب کرد. برلوسکنی از ناحیه لب مجروح شد و بینی اش هم شکست. نخست وزیر ایتالیا مجبور شد دو دندان جلویی‌اش را هم بکشد و به همین خاطر یک ماه از حضور در مجامع عمومی خودداری کرد.