۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

روز دانشجو سال 88

بسیج دانشجویی پیام نور املش در طی یک برنامه ریزی گسترده قصد داشت گرامی داشت 16 آذر امسال را پر بار تر و مفیدتر برگزار نماید. اما متاسفانه به دلیل پاره ایی ناهماهنگی ها و اتفاقات بیرون از حوزه ی اختیاری بسیج دانشجویی منجر به برگزاری این جشن در درون دانشگاه شد. که بدلیل کمبود فضا این جشن خودمانی تر برگزار شد.

گزارش جشن:

در ساعت 9:30 جشن با تلاوتی از آیاتی از کلام الله مجید توسط برادر خوبمان آقای مسعود حبیبی آغاز شد. پس از آن مجری برنامه خواهر گل افشانی اعلام برنامه نمودند. پس از آن حجت اسلام والمسلمین حاج آقا حسینی در ارتباط با موضوع برنامه ی یعنی دهه ی چهارم انقلاب(دهه ی پیشرفت و عدالت) و نقش دانشجو سخنرانی فرمودند.

در ابتدا آقای حسینی این روز را به دانشجویان تبریک گفتند. ایشان در بین سخنرانی هایشان گفتند: هنوز پیشرفت فرهنگی استفاده از علم نهادینه نشده است و خداوند از علمی که در جامعه بشری قرار داده است چه خواسته است؟ و ما چه وظایفی در قبال علم داریم؟ و ... . آیا زکات علم را می دهیم یا خیر؟ و....

همچنین در ادامه ایشان فرمودند که خداوند علوم را گذاشته تا جامعه بشری ارتفاع و معرفت پیدا کند. نه با استفاده از آن موجب اذیت آزار دیگران شود. چرا جوامع غربی و پیشرفته دانش در مواقعی را علیه بشر بکار می گیرند ابراز ناراحتی کردند.

همچنین ایشان گفتند: دانشجو یعنی آنکه طلب می کند و به دنبال ریشه ی آن دانش می رود و کسی که با توکل به خداوند به دنبال دانش میرود که به دین و مردم خود خدمت کند. او همیشه موفق می شود.

همچنین در ادامه 45 دقیقه به پرسش های مطرح شده ی دانشجویان پاسخ دادند.

پس از پایان سخنرانی حاج آقا حسینی بیانیه ی بسیج دانشجویی پیام نور املش(شهید مصفی علوی) توسط جانشین کانون بررسی و تحلیلس بیج دانشجویی خانم علیجانی خوانده شد. پس از آن در قرعه کشی از مسابقه ایی که در ارتباط با روز دانشجو بود انجام شد که به 3 تن از کسانی که پاسخ درست به پرسشهای مطرح شده داده بودند جوایزی اهدا شد. همچنین در پایان جشن به دانشجویان ممتاز علمی هدایایی به رسم یاد بود داده شد. پس از آن به فعالین دانشجویی که در راستای اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده بودند. جوایزی به رسم یادبود داده شد. شایان یاد کردن است که بیشتر این فعالین از بسیجیان بودند.

مهامان این جشن سردار پاسدار جناب سرهنگ دوستی فرمانده سپاه املش، فرماندر املش و جمعی از استادان بودند.

همچنین بسیج دانشجویی نظر سنجی در ارتباط با، سخنران دعوت شده انجام داد. جشن در ساعت 12 با پذیرایی از دوستان خاتمه یافت.