۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

رهبر معظم انقلاب: امریكا در رأس دشمنان ملت و انگلیس خبیث ترین دشمنان ایران می باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید سعید غدیرخم در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف ملت، مسئله غدیر را، دربردارنده یك شاخص و معیار جاودان الهی برای مشخص شدن مسیر صحیح امت اسلامی خواندند و با اشاره به دروغ پراكنی گسترده صهیونیست ها و بیگانگان برای گمراه كردن افكار عمومی جهان در مسئله هسته ای ایران تأكید كردند: این دروغ بافی ها، با روشن شدن حقایق، باعث بی آبرویی بیشتر دشمنان ملت خواهد شد.

به گزارش "تابناک" ایشان عید سعید غدیر را به ملت ایران و همه مسلمانان جهان تبریك گفتند و در تشریح علت نامگذاری عید غدیر به عید الله‌اكبر، خاطرنشان كردند: واقعه غدیر پرمغزتر از دیگر اعیاد اسلامی است چرا كه براساس معیارهای الهی، تكلیف همیشگی مسلمانان را در زمینه هدایت و حكومت، مشخص كرده است.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گزارش داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به آیات قرآنی درباره تكمیل شدن دین اسلام در واقعه غدیر خم و یأس دشمنان و كافران پس از این حادثه عظیم تاریخی افزودند: اعلام مسئله ولایت و انتخاب امیرمؤمنان به جانشینی پیامبر اعظم، در حقیقت انتخابی از جانب خدای متعال بود و نبی مكرم، با اعلام آن، رسالت خویش را كامل كرد.
رهبر انقلاب اسلامی با استناد به شأن نزول برخی آیات قرآن كریم و اسناد معتبر اسلامی، حضرت علی بن ابیطالب (ع) را در علم، تقوا، ایثار، جهاد، انفاق و دیگر فضیلتها، چهره برتر و برگزیده تاریخ اسلام خواندند و همه مسلمانان جهان را به مطالعه و تأمل در این حقایق دعوت كردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تكرار تأكید همیشگی جمهوری اسلامی ایران بر «وحدت اسلامی» افزودند: ما هیچ اصراری نداریم كه فرقه ای از فرق اسلامی، عقاید فرقه ای دیگر را قبول كند اما درخواست منطقی داریم كه همه مسلمانان جهان، در واقعیتها و حقایقی كه علمای بزرگ همچون علامه سید شرف الدین عاملی و علامه امینی درباره امیرمومنان ارائه كرده اند، تأمل و تفكر كنند.

ایشان، دوران پرصفا و پاكیزه جوانی امیرمؤمنان را الگوی كاملی برای جوانان دانستند و همه قشرها را به الگوگیری از رفتارهای آن امام همام در دوره های مختلف زندگی توصیه كردند.

رهبر انقلاب اسلامی تشیع را برآمده از اعتقاد صحیح، سالم و خالص به «وحی الهی و ارزشها و معیارهای قرآنی» خواندند و با اشاره به تبلیغات سوء و اتهامات فراوانی كه درباره جعلی بودن و یا سیاسی بودن مسئله تشیع بیان می شود تأكید كردند: مسئله غدیر كه از مسلمات تاریخ اسلام است بر همه این اتهامات خط بطلان می كشد و روح و ریشه تشیع را به روشنی بیان می كند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین علت تبلیغات ضد شیعه خاطرنشان كردند: مستكبران جهان به خوبی می دانند كه ملت ایران با تمسك به روح ولایت و ایجاد نظام اسلامی، آرزوی همه مسلمانان دلسوز و همه روشنفكران دردآشنای جهان اسلام را محقق كرده است بنابراین تلاش می كنند جمعیت عظیم شیعه را خارج از دنیای اسلام نشان دهند.

ایشان، امریكا را در رأس دشمنان ملت و انگلیس را خبیث ترین دشمنان ایران برشمردند و افزودند: صهیونیستها، امریكایی ها و بقیه مستكبران از الگو قرار گرفتن ملت ایران و بیدار شدن امت اسلامی در هراسند و به همین علت سی سال است همه حیله ها و توطئه های خود را برای منزوی كردن این ملت و این كشور به كار بسته اند اما نتوانسته اند و به فضل الهی از این به بعد هم نمی توانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به دروغ پراكنی صهیونیستها و بیگانگان درباره مسئله هسته ای ایران افزودند: كار دشمنان ملت به اینجا رسیده است كه با دروغ سازی، افكار عمومی دنیا را گمراه كنند و فریب دهند اما این دروغها در نهایت با روشن شدن حقیقت، به ضرر خودشان تمام خواهد شد و همچون برخی مواردی كه در گذشته اتفاق افتاده باعث بی آبرویی بیشتر آنان خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رؤسای دولتهای امریكا، انگلیس و بعضی دیگر از دولتهای اروپایی را به پرهیز از دروغ بافی و دروغ پردازی توصیه كردند و افزودند: همچنانكه بارها گفته ایم ملت ایران در قضیه هسته ای بدنبال دانش مورد نیاز كشور است و اعتقاد دارد اگر امروز این دانش و فناوری و دانایی را به دست نیاورد فردایی كه چرخهای اقتصادیِ همه جهان، براساس نیروی هسته ای حركت می كند، برای این كار دیر خواهد بود.

ایشان افزودند: مردم ایران، امروز برای كسب دانش هسته ای تلاش می كنند تا 20 یا 30 سال دیگر دست فرزندان ایران و نسل آینده این سرزمین جلوی غربی ها دراز نباشد اما غربی ها با جنجال و تهمت و دروغ پردازی سعی می كنند مانع از تحقق این هدف ملی شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به شعارهای پرشور مردم كه انرژی هسته ای را حق مسلم ملت ایران می خواندند افزودند: هوشیار و بصیر باشید كه مستكبران عالم، همه ترفندهای سیاسی – تبلیغاتی خود را برای سلب حق مسلم ملت ایران در زمینه انرژی هسته ای بكار گرفته اند.

رهبر انقلاب در تبیین سیاستهای فعلی مستكبران خاطرنشان كردند: زورگویان جهانی وقتی با تهدید، حمله نظامی و تحریم، از عهده یك ملت برنمی آیند با سوءاستفاده از هر بهانه ای، ایجاد اختلاف و دشمنی در داخل ملت را دنبال می كنند.

ایشان تمركز فعالیتهای تبلیغاتی – سیاسی بیگانگان را بر ایجاد اختلاف در كشور یادآور شدند و افزودند: باید متوجه بود كه دشمن چگونه از هر كلمه و كاری كه بوی تفرقه بدهد، سوءاستفاده می كند و جری می شود.

رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه خاطرنشان كردند: عده ای باید پیش خدا جواب بدهند از اینكه كاری كنند كه دشمن از آن، وجود اختلاف در كشور را برداشت كند و گستاخ شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مردم ایران را صبور، غیور و پراستقامت برشمردند و افزودند: سركردگان استكبار در تبلیغاتشان از به پایان رسیدن صبر و حوصله شان سخن می گویند اما همه می دانند كه آنها هیچ وقت در مقابل ایران صبر نكرده اند و در سی سال گذشته هر وقت كه توانسته اند همه گونه توطئه سیاسی – اقتصادی – نظامی – تبلیغاتی را برای شكست این ملت ان جام داده اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبر و پایداری ملت ایران را زمینه ساز استمرار راه پیشرفت و تعالی كشور خواندند و تأكید كردند: ملت صبور ایران، تبلیغات و هیاهوی بیگانگان را همچون گذشته نادیده می گیرد و با كمك الهی و همت جوانانش، راهی را كه امام راحل عظیم الشأن به او نشان داده است، با هوشیاری و بصیرت ادامه می دهد و با رسیدن به قله نهایی افتخار، آینده به مراتب درخشان تر كشور را رقم خواهد زد.
عید غدیر بر آقا صاحب الزمان، مقام معظم انقلاب، تمام مسلمان جهان تبریک و تهنیت باد.